Skip to content

Prisbelønnet firma fik langvarig effekt af presseomtale

I dag skal du møde Dorthe Do Bejer og Birgitte Feldborg, der driver firmaet Iværksætter.Nu, som hjælper iværksættere med at komme godt fra start i deres forretning.

Hvad har Jette hjulpet jer med?

-Jette har skrevet pressemeddelelser for os og pitchet dem til pressen.

Det har været fantastisk at få hjælp til, for ingen af os synes om det der med at stille os frem, og hvad skal vi lige sige og hvad skal vi gøre? Men det ved Jette jo. Så på den måde har det været rigtig nemt.

Hvad har det betydet for jeres firma at få omtale?

Det har betydet, at nogen har fået øje på os, som ellers ikke ville have gjort det. Jette har kontakterne og hun ved, hvordan man skruer en pressemeddelelse sammen.  I første omgang fik vi faktisk ikke ret meget ud af det, men i løbet af det sidste halve år er det helt ufatteligt, så mange der har fundet frem til os på baggrund af presseomtalen. Vi har ikke gjort noget anderledes i vores markedsføring, så det er helt klart presseomtalen, der har haft en langvarig effekt. Nu er der nogen, der synes, at det er interessant at høre, hvad vi mener om tingene.

Det var selvfølgelig vigtigt, at der var nogle nye kunder, der fik øje på os. Men i virkeligheden var planen, at kommuner, myndigheder og interesseorganisationer og andre interessenter fandt ud af, at vi faktisk også var her og havde en holdning til det her omkring iværksætteri.

Og det er lykkedes til fulde. Jeg tror ikke, der går en uge, uden at vi bliver spurgt om, hvad vi mener om et eller andet emne – eller om vi vil holde et oplæg. Og det var faktisk det, vi gerne ville. Vi ville gerne være mere kendte på grund af vores arbejdsområde.

Har det betydet andet?

Man kan sige, at det har cementeret vores ekspertstatus indenfor iværksætteri. Og det er vigtigt for os. Formålet var egentlig ikke at tiltrække kunder på kort sigt, men mere den langsigtede virkning. Og det synes jeg er lykkedes.

Vi kom i Horsens Folkeblad, som jo er vores store, lokale avis. Vi kom i vores lokale ugeavis og så har vi fået en del medieomtale på nettet. Nogen har linket til os, fordi vi jo har fået prisen DigiAwards for at lave en af Danmarks bedste blogs til iværksættere, som pressemeddelelsen handlede om.

Hvordan er Jette at arbejde sammen med?

Jette er smaddergod til at fange, hvem vi er, hvad vi står for og hvad vi kan tilbyde. Det synes jeg faktisk er det allervigtigste.

Jette er utrolig sympatisk og god til at lytte til alt det, vi fortæller hende. Hun er hurtig til at spotte, hvad det er, der er vigtigst at få med i pressemeddelelsen, skære ind til benet og vinkle budskabet. Det er hun rigtig dygtig til. Hun er rar og helt almindelig at tale med – og så ved hun bare noget om, hvordan man skriver.

Det er ikke sidste gang, vi har fået hjælp af Jette – og jeg vil helt klart anbefale Jette til andre.

 

Sidder du og mangler hjælp til omtale i medierne, så lad os tage en kop virtuel kaffe over telefonen og finde ud af, om jeg er den rette til at hjælpe dig.

P.S.: Er du iværksætter – så læs meget mere om, hvad Birgitte og Dorthe kan gøre for dig via linket her:

https://ivaerksaetter.nu/

 

Efterlad en kommentar