Er alt, som det skal være?

Er alt, som det skal være?

Eller trænger du til at få skiftet olie?

 

Jeg spørger, fordi jeg netop har gjort det selv.

Altså givet mig selv det helt store eftersyn (og “skiftet olie”) –  og justeret i både min forretning og mit privatliv, så begge dele nu passer til det, jeg ønsker mig i livet.

 

I min forretning vil jeg for eksempel have frihed, jeg vil selv bestemme over min tid og den måde, som jeg arbejder på.

Jeg vil arbejde med det, jeg synes er nemt, sjovt og givende – for både mig og min kunde.

Jeg vil være glad og tilfreds – og mit arbejde skal lade mig op.

Min markedsføring skal afspejle min energi og være legende for mig at lave.

 

I mit privatliv vil jeg også have frihed.

Alenetid er vigtigt for mig. Naturen og mine dyr er vigtig for mig. Tosomhed med min mand er vigtig. Mine børn er vigtige.

Livet skal føles godt og rart – jeg rydder ud i alt det, der stagnerer eller dræner, hvad enten det er ting, personer, mad eller sociale ting.

 

Hvad med dig?

Har du fornylig taget temperaturen på din forretning? Og på dit liv i øvrigt?

 

  • Giver din forretning dig energi?
  • Har du det kundeflow, du gerne vil?
  • Har du den typer kunder, du gerne vil have?
  • Har du hul igennem med din markedsføring?
  • Arbejder du det antal timer, der passer bedst til dig?
  • Har du den indtjening, der passer til det liv, du gerne vil leve?
  • Giver dit arbejde dig energi og overskud?
  • Er tanken om at tage et deltidsjob ved siden af din forretning ikke fremmed for dig?

 

Kan du svare klart ja eller jo, har du ikke brug for det STORE eftersyn.

 

Men svarer du nej eller ”njaaahh” til bare ét af punkterne, så er der noget, du skal kigge på.

Du skal justere…

 

Jeg blev inspireret til at skrive om det her serviceeftersyn, fordi jeg lige har talt med to kvinder og én enkelt mand om præcis det:

Kvinde #1:

Jeg havde mistet lysten til at være soloselvstændig. Jeg savnede kolleger, så derfor tog jeg et deltidsjob – så fik jeg trygheden ved en løncheck hver måned. Men nu viser det sig, at jeg bruger al min energi på mit job – og jeg har slet ikke overskud til at lave noget i min egen forretning. Og jeg kan mærke, at dét er forkert, at jeg ikke har overskud til min egen forretning og til min familie – jeg vil tilbage på sporet.

 

Kvinde #2:

Nu har jeg prøvet på at få succes som soloselvstændig i flere år – og jeg føler stadig ikke helt, jeg har hul igennem. Jeg har for få kunder. Jeg vil så gerne, at det skal føles nemt og let, når jeg laver nyhedsbreve og opslag, men det føles som en stor, tung opgave hver gang. Jeg ville så gerne, at det gav mig energi, at det var sjovt og sandt for mig. Jeg kunne jo også tage et deltidsjob, for så var der en fast og sikker indtægt hver måned. Så var der ro på økonomien…og så fik jeg kolleger igen.

 

Mand #1:

Jeg har arbejdet hårdt i mange år på at bygge mit firma op. Undervejs har jeg været så dedikeret og knoklet så meget, at det er gået ud over min familie. Der er mange ting, jeg er gået glip af i mine børns opvækst.

Min kone har stået meget alene med det hele – og blev på et tidspunkt meget syg af stress. Min voksne søn afskyer den måde, mit arbejde altid har fyldt på – og min store datter er gået ned med stress på sit studie.

Jeg har vist et dårligt eksempel til mine børn.

Og nu kører min forretning jo, jeg har opnået alt det, jeg drømte om arbejdsmæssigt – og hvad så nu? Jeg er nødt til at revurdere hele min situation. Jeg vil gerne vise mine børn en anden måde at være i verden på. Jeg har aldrig rigtig holdt fri og mærket, hvad jeg ellers har lyst til ud over arbejdet, for det har jeg ikke følt, at jeg kunne tillade mig.

 

Ku’ du genkende noget i eksemplerne? Helt eller delvist?

 

Brug for hjælp og inspiration til DIT serviceeftersyn?

Så lyt til mit webinar: ”Tiltræk det, du ønsker dig, blot ved at være dig”.

 

Her gennemgår jeg blandt andet min egen proces og deler flere eksempler fra mine kunders liv og forretning.

Webinaret varer kun en time – det koster 0,- kroner – du giver blot din emailadresse i bytte.

 

Tilmeld dig her: JA TAK, stik mig det serviceeftersyn.

Jeg håber, vi ses – for du fortjener at have det godt – også i din forretning!

Efterlad en kommentar