Løgn #1: Når min hjemmeside er klar, kommer kunderne…

Er du for nylig sprunget ud som selvstændig, fordi du nu gerne vil leve af at lave det, som du brænder for og som du er god til?

Har du det antal kunder, som du gerne vil have – eller er der plads til forbedring?

Er du skarp på din målgruppe og din ideelle kunde?

Ligger du under for denne her løgn eller myte, som de fleste nystartede tror på:

Hvis jeg bare har en lækker hjemmeside for min forretning OG en Facebookside med givende opslag, så kommer kunderne (næsten) af sig selv……….?

 

Jeg kender det fra mig selv – og jeg kender det fra mine kunder.

Der sker ikke en hujende fis, bare fordi din nye hjemmeside er gået i luften.

Der er ingen, der kender dig, dit nye firma og dine nye produkter – så hvorfor i alverden skulle de så lede efter dig eller endnu værre: Booke dig eller købe noget af dig.

Ville du selv gøre det? Altså købe noget af en nystartet med en flot hjemmeside, som du i øvrigt ikke kendte eller havde hørt om? Nej ikke rigtigt, vel?

 

Dine kunder skal ”varmes op”.

De skal lære dig at kende, de skal mærke dig og forstå, hvordan dit produkt kan hjælpe dem – og de skal uddannes til at mærke, at de har et påtrængende behov for netop det, som du tilbyder…

Du skal skabe det behov hos din kunde.

Og det skaber du altså ikke ved at have en lækker hjemmeside, som (ingen) de færreste kender…

 

Forstå mig ret:

Det ER da en god idé at have en hjemmeside med kontaktoplysninger og med beskrivelse af dig og dine produkter.

Det gør det bare ikke alene. Du skal i gang med at være SYNLIG. Og det er hér, de fleste stejler!

Gør du også det?

 

Hvad har du (helt ærligt) overvejet at gøre for at gøre kunderne opmærksom på dig?

Tør du stå frem ”på scenen” og vise, hvem du er?

Eller er det for sårbart at være synlig? (ja, du skal være ærlig, når du svarer).

Så prøv at tænke over, hvem du selv køber noget af?

Er det dem, du kender? Dem, der tør holde foredrag? Lave Facebook-live? Skrive nyhedsbreve? Skrive blog-indlæg?

 

Hvornår får du selv lyst til at købe noget af en ”leverandør”?

Er det, når du får hende/ham anbefalet af andre?

Eller er det, når du kan læse testimonials fra tilfredse kunder?

 

Uanset hvad, så er min pointe, at vedkommende har turdet være synlig og stille sig frem på scenen i rampelyset, så du kunne ”se” og ”høre” hende.

Og nu det ledende spørgsmål: Tør du også gøre det?

Efterlad en kommentar